LA TERRA i LA DONA

EL MES DE MARÇ DEL 2020 DEDICAT A “LA TERRA I LA DONA”

Al llarg de tot el mes de març, el Museu de la Terrissa de Quart prepara tot un seguit d'actes per tractar el paper de la dona i el fang.
El proper 7 de març inaugurem l'exposició "La Terra i la Dona". La iniciativa ve donada pel col·lectiu Artistes a Cel Obert, per commemorar el dia 8 març, Dia Internacional de la dona.

I més activitats al llarg del mes que detallem:
PROGRAMACIÓ

Dissabte 7 de març:
Performance "Gèneres en equilibri" pel Grup de teatre Les Loles. A les 18h al Museu de la Terrissa de Quart.
Lectura del Manifest del dia 8 de març
Exposició “La terra i la dona” d’Artistes a Cel Obert. Inauguració a les 19h al Museu de la Terrissa de Quart. Amb la col·laboració del petit espectacle de dansa performance de Lina Veronica Soria Zapponi

Diumenge 8 de març:
Performance
“Memòries líquides. Veus dels safareigs” a les 11’30h a l’Estació Jove. Al finalitzar VERMUT a càrrec de l'entitat "Amb Ulls de Dona".

Dissabte 14 de març:
Taula rodona
“Les dones als obradors de Quart” el dissabte dia 14 de març de 18h a 20h a la Biblioteca Miquel Pairolí. Moderada pel Dr. Narcís Soler de la Universitat de Girona

Dissabte 21 de març:
Conferència
“Terrissa negra d’època medieval i post medieval: fonts i mètodes per a una anàlisi històrica integrada” a càrrec de la Dra. Esther Travé, arqueòloga, professora associada de la UB i membre del Grup de Recerca d’Arqueologia Medieva i Post medieval de la UB.

I “La identitat de les argiles catalanes” a càrrec de la geòloga Anna Anglisano, bredenca, filla de terrisser i doctoranda de la UAB. De 18h a 19’30h a la Biblioteca Miquel Pairolí

Dissabte 28 de març:
Poesia i performance
Seguint amb el fil conductor de la Terra i la Dona des d'Artistes a Cel Obert tindrem una trobada de performances i poesia amb:
Performances:
Denys Blacker - Juliette Murph - Montse Seró Miró - Natalia Espinet Vallès
Poesia:
Berta Cabré Cercós - Ester Xargay Melero - Fuensanta Solana - Piròmana d’Argos

De 18h a 20h al Museu de la Terrissa de Quart

Amb la Col·laboració de:

Ajuntament de Quart
Artistes a Cel Obert